kıbrısKıbrıs HakkındaErsin TatarErhan arıklıUbpCtpGirneLefkoşaLefkeGüzelyurtMağusaKapalı maraşKıbrıs haberKktc haberKıbrıs son dakikaKktc son dakikaKıbrıs gazateKktc gazeteGündem kıbrısHaber kıbrısGadara medyaGıynıkMurat şenkul
DOLAR
32,5004
EURO
34,6901
ALTIN
2.496,45
BIST
9.693,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
24°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
22°C

Ukrayna’dan tahliyeler sürüyor: Peş peşe atılan bombalarla uyandık

1 Mart 2022 08:44
A+
A-

Ukrayna'dan tahliyeler sürüyor: Peş peşe atılan bombalarla uyandık

Ukrayna’dan tahliye edilenlerin Türkiye’ye girişleri sürüyor. Dışişleri Bakanlığı’nın Ukrayna’dan tahliye planı kapsamında yola çıkan otobüsler; dün akşam saatlerinde Edirne’deki Hamzabeyli ve Kapıkule Sınır Kapısı’ndan yurda giriş yaptı.

Dışişleri Bakanlığı’nın Ukrayna’dan tahliye planı kapsamında yürütülen çalışmalar aralıksız sürüyor.
Ardı ardına yola çıkan otobüsler, Türk vatandaşlarını Romanya ve Bulgaristan üzerinden Türkiye’ye ulaştırıyor.
Dün akşam saatlerinden itibaren yeni kafileler geldi. Kafileler; Edirne’deki Hamzabeyli ve Kapıkule Sınır Kapısı’ndan yurda giriş yaptı.
Pasaport işlemleri tamamlanan vatandaşlara Kızılay tarafından yiyecek dağıtıldı.
Ukrayna’da çalışan Seyit Çıta, gazetecilere yaptığı açıklamada, Harkov şehrinden geldiklerini söyledi. Yaşadıkları şehre bombalar düşmesinin ardından yola çıktığını belirten Çıta, “Bombalar düştüğü anda oradan çıkmasaydık bir daha çıkma şansımız olmazdı. Bu olay üzerine şirketimizin patronu kendi araçlarıyla bizi Moldova’ya kadar getirdi. Moldova sınırından otobüsle geldik” dedi.
Odessa’dan gelen Galip Şahin ise Ukrayna’da çok kötü olaylar yaşandığını ifade etti. Gece yarısı peş peşe atılan bombaların sesleriyle uyandığını anlatan Şahin, “Tabii bu bizi çok etkiledi. Bu olaylardan sonra Konsolosluğumuz bizi çok uyardı ve bilgilendirdi. Bize çok yardımcı oldular sağ olsunlar” dedi.
Türk öğrencilerle Ukrayna’dan gelen İran uyruklu üniversite öğrencisi Tara Halili ise Harkov şehrinde yaşadıklarını ve son 5 gündür çatışmaların arttığını belirtti. Ev arkadaşının Türk olduğunu dile getiren Halili, şunları kaydetti: “Her taraftan çatışma sesleri geliyordu. Çok korkuyorduk. Metroya gidiyorduk orada yer yoktu. Çok sayıda olay yaşandı. Şehirden çıkamıyorduk, ‘Rus askerleri, Ukrayna askerlerinin kıyafetini giyerek insanları dövüyorlar ve arabaları tutuyorlar’ diye duyduk. Bu da oldu. Biz çok korktuk. 72 saattir ne uyuduk ne yemek yedik.”
Rusya’nın Ukrayna’yı işgal etmesinin ardından ülkede mahsur kalan Türk vatandaşlarının Polonya’ya tahliyesi devam ederken 48 saatten fazla Ukrayna-Polonya sınırında mahsur kalan Türk vatandaşlarından Metecan Çarklı ve Umut Kanber, Türk kafilesinin Ukrayna’dan Polonya’ya sınır geçiş sürecini anlattı.
Ukrayna’dan Polonya’ya geçişte yaşadıkları olayları ve Ukrayna güvenlik güçlerinin göstermiş olduğu tepkilere ilişkin açıklamada bulunan Çarklı, “Biz 25 Şubat Cuma günü saat öğlen 2 itibariyle kendi imkanlarımızla Lviv’den yola çıktık. İki otobüs yaklaşık 80 kişi kadar. Bunun üzerine Lviv’den yaklaşık 80 kilometre mesafedeki bu Medyka sınır kapısına ulaştık. Ama Medyka sınır kapısına ulaşmadan yaklaşık 5 kilometre kala kontrol noktasında durdurulduk ve yaya olarak devam etmemiz söylendi. Geceyi orada geçirip bavullarla beraber yürüdük, sınır noktasına ulaştık. Ukrayna askeri hiçbir şekilde bizim Polonya sınırına geçmemize izin vermedi” ifadelerini kullandı.
Sığınmak için para vererek bir ev buldukları ancak burada ısıtma olmadığını belirten Çarklı, tuvaletimizi yaptığımız yer olan yan bina için yine para verdiklerini söyledi. Çarklı, sığındıkları binada sabah akşam para karşılığında yemek verildiğini dile getirdi. Sosyal medyadan ulaşarak medyada seslerini duyuran 80 kişilik grup için özel geçiş izni oluşturuldu ve sınırdan geçişleri sağlandı.
Ukrayna’dan tahliye edilenlerin bazıları  Romanya’dan uçakla İstanbul’a getirildi.